måndag 2 maj 2011

Rättvisa har skipats.

9/11 2001.
Västvärlden paralyseras vid nio-tiden då dess polisstat attackerats av terrorister.
Flertalet plan har kapats och används som projektiler gentemot utvalda mål av politisk betydelse i landet.
Oron lägger sig som en matta över hela västvärlden som inte stått på denna sida revolvern på många år.
Redan klockan 11 samma dag aviserar Bush-administrationen bin Laden's inblandning i attacken.
En familj som tidigare haft ett oljeavtal där Bushfamiljen varit inblandad...
Givetvis har de flesta av er redan hört detta men för de o-invigna så har alltså familjen Bush och familjen bin Ladin genomfört affärstransaktioner sedan flera år tillbaka.

Efter att ha landat i Sverige efter en flygresa idag "twittrade" Carl Bildt om den avlidne Osama bin Ladin;

"A world without Osama Bin Laden is a better world. His hatred was a threat to us all."


Jag förstår oron som spred sig i t.ex. U.S.A. efter terrordåden den 9/11 2001 men kan aldrig påstå att jag någonsin känt mig hotad av vare sig al-Qaida eller bin Ladin.
Inte för att jag inte förstår den makten gruppen ändå tycks ha i världen däremot anser jag mig inte vara av intresse för deras agenda.
Men utifrån den vision vi sett i media tycks vi alla vara tilltänkta offer.
Men vad är mest skrämmande? En mindre rebellarmé som syns på tv-skärmen då och då via suddiga bilder och undermåligt ljud eller den teknologiskt överlägsna armé som bestämmer vad vi ska få se hemma på tv-skärmarna?
Jag säger inte att vi skulle kunna göra det bättre, men fick vi en chans skulle vi i alla fall försöka.

Tack för att du valde att läsa dagens inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

“Everything we hear is an opinion, not a fact. Everything we see is a perspective, not the truth.” - Marcus Aurelius